«Δεν υπάρχει σάλιο» (Α. Λοβέρδος): Αγορά έξι φρεγατών 2,5 δισ. με αντίτιμο τη στήριξη της Γαλλίας

Άρθρο της Αυγής 11.2.2010

Το… κερασάκι στη συνάντηση του Γ. Παπανδρέου με τον Ν. Σαρκοζί στο Παρίσι έβαλε ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας, Π. Μπεγλίτης, με τη δήλωση που έκανε από την Αθήνα στο πρακτορείο Ρόιτερς, ότι «η Ελλάδα, παρά τα οικονομικά της προβλήματα, αποφάσισε την προμήθεια έξι φρεγατών από τη Γαλλία». Κίνηση που αποτελεί αντιστάθμισμα για τη στήριξη του Γάλλου προέδρου στο ελληνικό Πρόγραμμα Σταθερότητας. Το «χαλί» της απόφασης αυτής, κόστους 2,5 δισ. ευρώ είχε στρωθεί με τις συναντήσεις που είχαν ο Ευ. Βενιζέλος και ο Π. Μπεγλίτης, τις περασμένες εβδομάδες, με Γαλλία, Ρωσία και Βερολίνο για τα νέα εξοπλιστικά προγράμματα.

ΣΥΡΙΖΑ: Χρήματα για την κοινωνία, όχι για φρεγάτες

«Η κυβέρνηση δείχνει καθημερινά ότι αντιλαμβάνεται τη μείωση των ελλειμμάτων μέσω της βίαιης συρρίκνωσης των εισοδημάτων και της διάλυσης της κοινωνικής ασφάλισης, ρίχνοντας το βάρος στα χαμηλά και μεσαία στρώματα της ελληνικής κοινωνίας, την ίδια στιγμή όμως βρίσκει χρήματα για αγορά στρατιωτικού εξοπλισμού, όπως αυτή των έξι φρεγατών από τη Γαλλία με ποσό 2,5 δισ. ευρώ», σημειώνει σε ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου του ΣΥΝ. Υπογραμμίζει δε ότι η Ελλάδα ξοδεύει το μεγαλύτερο ποσοστό του ΑΕΠ από όλες τις χώρες της Ε.Ε. για αμυντικές δαπάνες και αντί αυτό το ποσοστό να είναι το πρώτο που θα έπρεπε να μειωθεί για να βοηθήσει την ελληνική οικονομία ώστε να εξοικονομηθούν πόροι προς όφελος μιας δίκαιης κοινωνικής πολιτικής, η κυβέρνηση πράττει ακριβώς το αντίθετο.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΚΚΕ, η αγορά των έξι φρεγατών δείχνει, μεταξύ άλλων, «γιατί δεν υπάρχουν χρήματα» για τους εργαζόμενους και τους φτωχούς εργάτες.

Ερώτηση Π. Λαφαζάνη για Σκαραμαγκά

Σε άμεση συνάρτηση με το ζήτημα των φρεγατών βρίσκεται και το θέμα του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά, το οποίο… σέρνεται και έφερε στη Βουλή με ερώτησή του ο Π. Λαφαζάνης όσον αφορά στην εξέλιξη της υπόθεσης και το μέλλον των εργαζομένων. Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ καταλογίζει στις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ. «διαχρονική απαξίωση» του Ναυπηγείου, καθώς επίσης και έλειψη αναπτυξιακής διεξόδου και προοπτικής, παρά τις προεκλογικές δεσμεύσεις της κυβέρνησης. Υπογραμμίζει δε ότι «η κυβέρνηση, αντί να συνεχίσει εκ νέου στον δρόμο της αδιέξοδης ιδιωτικοποίησης, οφείλει να χαράξει μια πολιτική άμεσου δημόσιου ελέγχου και ανάπτυξης του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά στη βάση μιας συνολικής ανασυγκρότησης της ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας και της χάραξης μιας εθνικής ναυπηγικής πολιτικής».

Advertisements

~ από dikaiomatansyn στο 11 Φεβρουαρίου, 2010.

 
Αρέσει σε %d bloggers: