Η κρυφή «ορθοδοξία» του ΛΑΟΣ

Ρεπορτάζ της Αριστοτελίας Πελώνη στα «ΝΕΑ»

«Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών». Το σύνθημα που υπήρξε «σήμα κατατεθέν» της χούντας συνταράσσει το γήπεδο όπου πραγματοποιείται το συνέδριο του ΛΑΟΣ. Οι σύνεδροι χειροκροτούν όρθιοι τον Γ. Καρατζαφέρη και φωνάζουν: «Ε-πανα-στα-ση»! Ήταν το 2002, όταν ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ δεν είχε αρχίσει ακόμη την επιχείρηση «λίφτινγκ» της ελληνικής ακροδεξιάς…

«Με ρωτούν, “κ. Καρατζαφέρη είστε με την 21η Απριλίου;”. Απαντώ: Με την 21η Απριλίου ήμουνα. Με την 22α Απριλίου δεν ήμουνα. Διότι την 22α Απριλίου έπρεπε οι φαύλοι να μην είναι ανέγγιχτοι, έπρεπε οι φαύλοι να έχουν πληρώσει. Αυτό ήταν το λάθος. Αυτό το λάθος πληρώνουμε σήμερα», έλεγε ο Γιώργος Καρατζαφέρης στο συνέδριο του κόμματός του το 2002. Σήμερα, με το εύρημα της «κεντροδεξιάς πολυκατοικίας», επιχειρεί να αποσείσει τη ρετσινιά του ακροδεξιού και επιδίδεται σε μια προσπάθεια να εμφανίσει τον πολιτικό του χώρο ως παραδοσιακά συντηρητικό.

«Ο Γ. Καρατζαφέρης από τις εκλογές του 2007 και έπειτα επιχείρησε να υιοθετήσει ένα ηπιότερο προφίλ, παραδοσιακά δεξιό. Εγκατέλειψε τις αντιμεταναστευτικές αιχμές και κινήθηκε στο πλαίσιο ενός παραδοσιακά συντηρητικού κόμματος. Ακόμη και οι πιο ακραίοι εκπρόσωποι του ΛΑΟΣ υιοθέτησαν προφίλ κατεστημένου», λέει η Βασιλική Γεωργιάδου, επίκουρη καθηγήτρια στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, η οποία ερευνά την ακροδεξιά. Ωστόσο, υπενθυμίζει ότι τα διαφημιστικά σποτ του ΛΑΟΣ που βγήκαν στον αέρα την τελευταία εβδομάδα πριν από τις ευρωεκλογές- όπου εμφανιζόταν σειρά από ΟΧΙ στους ξένους και όχι μόνο- «παρέπεμπαν σε κόμμα της άκρας Δεξιάς και ίσως η στροφή που έγινε τις τελευταίες ημέρες προς τον ΛΑΟΣ να ήταν αποτέλεσμα αυτής της μεταστροφής σε πιο ακραίες θέσεις».

Στο μπλέντερ. Ο επικοινωνιακός Γ. Καρατζαφέρης, λένε οι αναλυτές, διαχειρίζεται με ευφυΐα την «πολύπλοκη αλχημεία» της άκρας, εξτρεμιστικής ή «λαϊκιστικής Δεξιάς», όπως είναι ο χαρακτηρισμός που ασπάζονται τα όμορα κόμματα. Και αποδίδουν στην προσπάθεια υπέρβασης του ακροδεξιού χαρακτήρα του ΛΑΟΣ το γεγονός ότι ο πρόεδρός του τη μια δηλώνει πολιτικά φιλελεύθερος και την άλλη κοινωνικά σοσιαλιστής, ενίοτε υιοθετεί μαρξιστική φρασεολογία, ενώ επιχειρεί να μετατρέψει τον ακροδεξιό χώρο σε ένα ασαφές μόρφωμα που θα διεμβολίζει όλους τους πολιτικούς χώρους.

«Από την πρώτη στιγμή της εμφάνισής της μεταπολεμικά, η ακροδεξιά στην Ευρώπη είναι ένας χώρος που προωθεί ταυτόχρονα μια στρατηγική έντασης αλλά και ενσωμάτωσης στο πολιτικό σύστημα. Αυτό δεν σημαίνει ότι τα ακροδεξιά κόμματα εγκαταλείπουν τον εξτρεμισμό τους. Παραμένουν κόμματα που είναι υπέρ του νόμου και της τάξης και του αυταρχικού κράτους και εκεί στοχεύουν, αν και τα περισσότερα δεν διαμορφώνουν πολιτική ιδεολογία ούτε πολιτικό πρόγραμμα», λέει η κ. Γεωργιάδου, προσθέτοντας ωστόσο ότι αυτό δεν ισχύει για τον ΛΑΟΣ. Στη Διακήρυξη Αρχών και Θέσεών του (η οποία δεν είναι πια αναρτημένη στην ιστοσελίδα του κόμματος), «υπάρχουν έντονα αντιδημοκρατικά στοιχεία, ιδιαίτερα συντηρητικός λόγος και, έως ένα σημείο, αντικοινοβουλευτικός. Σε κάποιο σημείο αναφέρεται ότι δεν πρέπει οι αποφάσεις να λαμβάνονται από τις κυβερνήσεις, αλλά από κάποιας μορφής υπερ-κυβέρνηση, όπου θα συμμετέχουν οι αρχηγοί των ενόπλων δυνάμεων και ο Αρχιεπίσκοπος». Η ιδεολογική αμφισημία του ΛΑΟΣ, άλλωστε, το γεγονός ότι ταυτόχρονα μπορεί να είναι «όλα και τίποτα», ενδεχομένως να είναι και ο βασικός λόγος της επιτυχίας του στις ευρωεκλογές. «Ο καθένας μπορεί να αναγνωρίσει δικά του ιδεολογικά προκρίματα εκεί. Σε αυτό υπάρχει και ένα στοιχείο πολιτικής αφέλειας. Άτομα συγκροτημένα, ιδεολογικά και πολιτικά, δεν μπορούν να βρουν καταφύγιο σε τέτοια κόμματα, γι΄ αυτό και ο ΛΑΟΣ στοχεύει σε ανθρώπους που δεν έχουν ιδεολογική ταυτότητα», σημειώνει η κ. Γεωργιάδου.

«Οι ψηφοφόροι του δεν είναι ακροδεξιοί»

Η μέση ιδεολογική τοποθέτηση των ψηφοφόρων του ΛΑΟΣ είναι αντίστοιχη με αυτή των ψηφοφόρων της Ν.Δ. και όχι δεξιότερη, αλλά έχει διακριτά χαρακτηριστικά την αποδοκιμασία των μεγάλων κομμάτων, τον εθνικισμό και την ξενοφοβία. Ενδιαφέρον είναι ότι οι ψηφοφόροι του ΛΑΟΣ δεν είναι ακροδεξιοί. Σύμφωνα με την ανάλυση των ποσοστών του ΛΑΟΣ, την οποία είχε κάνει για τις εθνικές εκλογές του 2007 ο εκλογολόγος ο Ηλίας Νικολακόπουλος, πρόκειται καθαρά για εκλογικό σώμα των δύο μεγαλουπόλεων. Το 55% της εκλογικής δύναμης του ΛΑΟΣ προερχόταν από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, ενώ είναι ελάχιστες οι εκλογικές περιφέρειες στις οποίες το κόμμα του Γ. Καρατζαφέρη ξεπέρασε τον μέσο όρο του 3,8%. Τα υψηλότερα ποσοστά του τα σημείωσε σε «μικροαστικές περιοχές».

Όπως προκύπτει από τις εκλογές της περασμένης Κυριακής (από το exit poll της Μetron Αnalysis), τον ΛΑΟΣ ψήφισαν κυρίως Νεοδημοκράτες, παρότι εκροές υπήρξαν και από το ΚΚΕ και τον ΣΥΡΙΖΑ. Το προφίλ του ψηφοφόρου του Γ. Καρατζαφέρη είναι άνδρας, ηλικίας 25-54, εργοδότης ή αυτοχρηματοδοτούμενος και σε μικρότερο βαθμό μισθωτός ή γεωργός. Ως προς τη μόρφωσή του, είναι απόφοιτος της Μέσης ή της Ανώτερης Εκπαίδευσης.

d-nd
Όταν μιλούσαν ελεύθερα…

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΤΖΑΦΕΡΗΣ:
«Πρώτον: Δεν είμαι Εβραίος. Ας το πει αυτό κι ο Πρωθυπουργός. Δεύτερον:

Δεν είμαι κομμουνιστής. Ας το πει αυτό κι ο κ. Καραμανλής. Τρίτον: Δεν είμαι ομοφυλόφιλος. Αυτό δεν μπορεί να το πούνε πολλοί» Ομιλία στην Κόρινθο, 28/5/02 «Αν θέλουν να βρουν Ακροδεξιά, ας ψάξουν στο 0,8% του κ. Βορίδη. Αυτός είναι στην ομάδα του κ. Λεπέν. Εγώ ανήκω στην ευρωπαϊκή Δεξιά…» Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής», 20/10/02 «Και τι άσχημο είπε ο Λεπέν; Κι εμείς τα ίδια δεν λέμε από ΄δώ; Ο Λεπέν είναι το φιλότιμο των Γάλλων» 22/4/02

ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ:
«Να πω εδώ ότι η Ελλάδα δεν χωράει ούτε έναν επιπλέον. Είμαστε ήδη υπεράριθμοι. Δεν χωράμε κανέναν.» ΑLΤΕR, 2/6/2009 «Οι Εβραίοι κάνουν τη δουλειά τους τόσο καλά ώστε σήμερα μπορούν και ελέγχουν σε ποσοστό τουλάχιστον 80% την αμερικανική εξωτερική πολιτική, ενώ οι ίδιοι είναι ένα έθνος ολίγων εκατομμυρίων» Ιούνιος 2007, περιοδικό «Ρatria» «Οι άνθρωποι που έκαναν τα επεισόδια τον Δεκέμβρη είναι οι ίδιοι που έβαλαν τους μουσουλμάνους να κάνουν τα επεισόδια. Δεν τα έκαναν μόνοι τους οι μουσουλμάνοι. Υποκινήθηκαν από συγκεκριμένους πολιτικούς χώρους της Άκρας Αριστεράς» ΑLΤΕR 2/6/2009

ΜΑΚΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ:
«Η περίοδος της 21ης Απριλίου υπήρξε μία περίοδος στην οποία συνέβησαν πολλά θετικά για τον τόπο. Μην αμφιβάλλετε ότι αν η 21η Απριλίου δεν έκανε τίποτε καλό για τον τόπο, θα σας το έλεγα. Κατά τη γνώμη μου, όμως, έκανε αρκετά καλά» «Ελεύθερη ώρα», 17-18/6/2002 «Δεν έχω κανένα πρόβλημα με τη Χρυσή Αυγή. Απ΄ όσο ξέρω, πάντως, δεν αρνούνται τον Φυλετισμό στην Ιδεολογία τους. Τώρα, αν είναι ρατσιστές, δεν ξέρω» «Ελεύθερη Ώρα», 17-18/6/2002 «Ο λόγος για τον οποίον απεδέχθην τη θέση του αρχηγού της Νεολαίας ΕΠΕΝ ήταν ο εξής: Εκείνη την δεδομένη στιγμή η ΕΠΕΝ ήταν το μαζικότερο, το σοβαρότερο και το πλέον υπεύθυνο κίνημα στον Πατριωτικό Χώρο» «Ελεύθερη ώρα», 17-18/06/2002

Advertisements

~ από dikaiomatansyn στο 13 Ιουνίου, 2009.

 
Αρέσει σε %d bloggers: