Παρέμβαση Αντιεθνικιστικής Αντιμιλιταριστικής Πρωτοβουλίας ενάντια στην «κούρσα» των εξοπλισμών, στην παρέλαση για την 25η Μαρτίου

Παρέμβαση στην παρέλαση για την 25η Μαρτίου έγινε σήμερα από την Αντιεθνικιστική – Αντιμιλιταριστική Πρωτοβουλία και το Σύνδεσμο Αντιρρησιών Συνείδησης κατά των εξοπλισμών, της στρατιωτικής θητείας και του ΝΑΤΟ. Μοιράστηκε ενημερωτικό φυλλάδιο και χαρτονομίσματα κόστους εξοπλισμών (430 ευρώ αντιστοιχούν σε κάθε κάτοικο της χώρας για εξοπλισμούς) στον κόσμο – οι αντιδράσεις ποικιίλλαν, από ουδέτερες ως σχετικά εχθρικές, καθώς καταλαβαίνετε τι κόσμος πάει σε γενικές γραμμές στην παρέλαση με τα σημαιάκια του.

xartonomisma-mprosta

Ο κόσμος που μοίραζε φυλλάδια – 25 με 30 άνθρωποι – βρέθηκε κάποια στιγμή με ΕΚΑΜίτες, δημοτόμπατσους και κάποιους φασίστες γύρω του, αλλά δεν υπήρξε κάτι χειρότερο από κάποιες φραστικές αντεγκλήσεις.

Πλήρες ρεπορτάζ από το indy.gr, εδώ

Παλιότερο άρθρο του ιστορικού Βασίλη Κρεμμυδά για την εθνική γιορτή στο σχολείο στην Εποχή (31.10.2004):

(…) Παρεμπιπτόντως: στις 25 Μαρτίου τι εορτάζουμε; Στις 25 Μαρτίου δε συνέβη τίποτε, απολύτως τίποτε. Εορτάζεται όμως την ημέρα εκείνη ο συμβολισμός της γέννησης του Χριστού -ας εορτασθεί μαζί και ο συμβολισμός της γέννησης του ελληνικού κράτους, ο συνδυασμός των δύο κάτι θα αφήσει στη σκέψη. Τι είναι όλα αυτά; Τυχαία δεν είναι, ούτε αθώα, ούτε ουδέτερα. Είναι μέρος ενός τεράστιου μηχανισμού που εκφράζει ένα πλήθος από σχέσεις, με κυριότερη τη σχέση στο επίπεδο της εξουσίας -των εξουσιών καλύτερα, πολιτικών, οικονομικών, εκκλησιαστικών, και όλες συμπυκνώνονται σε μία, στην κρατική εξουσία. Μέσα απ’ αυτήν εκφράζονται όλες οι άλλες.
Η κρατική εξουσία πραγματώνει τις άλλες -όλες οι επαναστάσεις την κρατική εξουσία κατέλαβαν^ όσες απέτυχαν να την καταλάβουν είναι απλώς αποτυχημένες επαναστάσεις. Δε θέλω να προχωρήσω πολύ προς αυτήν την κατεύθυνση γιατί θα πάμε μακριά. Και γιατί εμάς εδώ μας ενδιαφέρει τώρα μια άλλη σχέση^ η σχέση της κρατικής εξουσίας, της συνισταμένης των εξουσιών, με την κοινωνία -με τις κοινωνικές σχέσεις. Η αναπαραγωγή της ίδιας κρατικής εξουσίας είναι συναρτημένη με την αναπαραγωγή των ίδιων κοινωνικών σχέσεων. Η τέτοια αναπαραγωγή περνάει αναγκαστικά από μία διαδικασία, τους εκπαιδευτικούς μηχανισμούς: από τις μηχανές που εκπέμπουν τη γνώση, ενόψει παραγωγής σκέψης. Η επίδραση στη διαμόρφωση της σκέψης μας είναι πρώτιστο μέλημα όλων των εξουσιών μέσω του κράτους.
Επιτρέψτε μου να σας πω ένα συγκεκριμένο παράδειγμα. Για να εδραιώσουν την εξουσία τους στις αποικίες, οι αποικιακές δυνάμεις χρησιμοποίησαν δύο τρόπους. Την επιβολή του χριστιανισμού και την εκπαίδευση. Αρκεί να σας πω ότι στο καράβι που ξεκινούσε για την κατάκτηση μιας λίγο-πολύ ή και καθόλου άγνωστης χώρας -που το λέμε «εξερεύνηση» – φόρτωναν στρατό, πολεμοφόδια, τροφές και ιεραποστόλους. Αυτοί οι τελευταίοι είχαν τη σημαντικότερη και δυσκολότερη αποστολή: να επιβάλουν το χριστιανισμό, ώστε να διαμορφωθεί μια κοινότητα πνευματικής επικοινωνίας του κατακτητή με τον κατακτημένο μέσω της θρησκείας και της αγαθοεργίας και να ιδρύσουν τα πρώτα σχολεία, γαλλικά, ισπανικά, αγγλικά, κλπ. Οι ντόπιοι που θα διακρίνονταν στο σχολείο προορίζονταν για τις κατοπινές elites της αποικίας, θα σπούδαζαν δωρεάν στην ευρωπαϊκή χώρα-κατακτητή και θα επέστρεφαν να καταλάβουν θέσεις-κλειδιά στο μηχανισμό αναπαραγωγής της αποικιακής εξουσίας στη χώρα τους, διαδίδοντας τη γλώσσα και την κουλτούρα του αποικιοκράτη, φυσικά, είχαν εντωμεταξύ γίνει χριστιανοί.

Η ιστορική στιγμή, το πριν και το μετά

Έχουμε λοιπόν να κάνουμε με ιδεολογικούς μηχανισμούς προκειμένου να διαμορφωθούν σκέψεις και συνειδήσεις. Η Ιστορία είναι γι’ αυτό το σκοπό το καταλληλότερο όχημα. Είναι η γνώση που περιλαμβάνει απ’ όλα. Οτιδήποτε μπορεί να συμβεί ή συμβαίνει σήμερα. Οι συνειρμοί μας με αναφορά στο παρελθόν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για διδασκαλία και φρονηματισμό. Πιάνει εύκολα: να μάθουμε ποια λάθη έκαναν οι πρόγονοί μας για να μην τα κάνουμε και εμείς. Παρουσιάζουμε, μεγεθύνοντας κιόλας αν χρειάζεται, τον Πελοποννησιακό πόλεμο ως Εμφύλιο, ενώ ήταν πόλεμος ανάμεσα σε κράτη, για να πούμε ότι δεν πρέπει να γίνονται εμφύλιοι πόλεμοι. Λέμε ότι οι εμφύλιοι πόλεμοι στην Επανάσταση του ’21 παραλίγο να οδηγήσουν στην αποτυχία της ίδιας της επανάστασης, για να πετύχουμε το ίδιο. Παρουσιάζουμε το σύγχρονό μας Εμφύλιο ως ξένη παρέμβαση μέσω του ΚΚΕ, που υπηρετούσε ξένα συμφέροντα. Θα μπορούσα να παραθέσω άπειρα τέτοια.

πατήστε εδώ για να διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Advertisements

~ από dikaiomatansyn στο 25 Μαρτίου, 2009.

Ένα Σχόλιο to “Παρέμβαση Αντιεθνικιστικής Αντιμιλιταριστικής Πρωτοβουλίας ενάντια στην «κούρσα» των εξοπλισμών, στην παρέλαση για την 25η Μαρτίου”

  1. […] Παρέμβαση Αντιεθνικιστικής Αντιμιλιταριστικής Πρωτο… […]

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

 
Αρέσει σε %d bloggers: